W przypadku tworzenia programu lojalnościowego (od podstaw, nowego) ważnym jest zdanie sobie sprawy, że kluczowymi będą tu trzy elementy: wiedza (informacja), postawa i zaangażowanie personelu oraz produkt marketingowy. Ze wszystkich trzech należy wyprowadzić podstawowy model – zindywidualizowane podejście do klienta. Ponieważ mówimy tutaj o działaniach długofalowych, pracy nakierowanej na korzyści i budowanie relacji, całość musi być wystarczająco atrakcyjna, prosta i skłaniająca do wejścia w program / korzyść już od teraz. Atutem programów lojalnościowych jest to, że są już znane. Jest to także w pewnym sensie ich wadą. Nasz program winien być na tyle odróżniający się od innych, przy maksymalnej prostocie założeń i obsługi, żeby był od razu zauważony i obdarzony zainteresowaniem klientów. Co ogromnie ważne i co warto powtarzać – dobrze przygotowany i wdrożony program lojalnościowy to poza oczywistymi korzyściami długofalowe budowanie dobrego wizerunku firmy i marki (marek).
Myśląc o budowie programu lojalnościowego musimy wziąć pod uwagę takie elementy jak:
- Główne cele naszych działań (strategia)
- Zakres i grupę docelową
- Kierunki rozwoju programów
- Produkty marketingowe
- Marketing mix
- Strategię samego programu
- Metody wdrażania programu i szkolenia pracowników
- Metody kontroli programu
- Zasady zamknięcia/przedłużenia programu
Idąc dalej i patrząc na zakładane zyski w szerokim rozumieniu tego słowa, musimy przeanalizować też:
- Plan korzyści
- Korzyści materialne i niematerialne (relacje, wizerunek marki, etc.)
- W programie mieszanym – podział i rolę składników (nagrody i emocje)
- Ramy czasowe i zakładany zysk w czasie
- Odpowiedni dobór i test nagród (produkt marketingowy)
Wychodzimy z założenia, ze to, co wnosi najwięcej w nasze życie, to spotkania z ludźmi i bezpośrednie rozmowy. Tylko wtedy istnieje możliwość najszerszej wymiany informacji, odpowiedzi na wszelkie pytania, prezentacji różnych możliwości.
Jeśli więc powyższy, skrótowy opis jest dla Państwa w jakikolwiek sposób interesującym proszę umówić się z nami na krótkie choćby spotkanie, na którym bezpośrednio będziemy mogli opowiedzieć o wszelkich szczegółach. Naturalnie spotkanie takie jest absolutnie niezobowiązującym, nie wymagamy niczego, nie prosimy o jakiekolwiek deklaracje z Państwa strony. Jesteśmy w tym czasie dla Państwa i jeśli możemy wesprzeć Was w rozwoju waszej działalności jest do dla nas ogromnie ważne i czynimy to z największym zaangażowaniem.